söndag 29 augusti 2010

Skriver skriver skriver

Idag har det blivit 5833 tecken utan blanksteg. Och det bara nu på sena eftermiddagen/kvällen. Jag är rätt nöjd. Med att jag har skrivit alltså, kanske inte så mycket med resultatet, det är mest blaj just nu, inget som är särskilt spännande. Men snart måste det till att hända något, komma någon liten tvist (eller twist?) av något slag. Får se om jag fortsätter skriva i morgon, om jag har inspiration. Det blir vård av sjukt barn i morgon. Om det är ett eller två som blir hemma återstår att se. Alla barnen är mer eller mindre genomförkylda och feber kommer och går. Hejåhå. Men det är ju sådana tider nu. Lika bra att få eländet så kan det vara bra sen.

Och just nu känns en dag hemma som ren och skär välsignelse. Jag lär inte vakna pigg som en ljuv nyponros i morgon heller.

Nu fixa kvällsmat till barnen. Sen blir det debatt på tv. Och det gillar jag!
.

5 kommentarer:

  1. Själv får jag nog ägna mig åt VAS = Vård Av Singelmamma imorgon.

    SvaraRadera
  2. Nu fattar jag inte riktigt. 5833 tecken utan blanksteg, innebär det att du inte gör mellanslag mellan orden? Jag skämtar inte, jag behöver en förklaring annars kommer jag att undra

    SvaraRadera
  3. Singel: Så blir det ibland... Jag vam:ar i morgon också, vård av mig.

    Shamrock: Det betyder att mellanslagen inte räknas. De finns där, men räknas inte!
    5833 tecken utan blanksteg, men 7000 med blanksteg.

    SvaraRadera
  4. Tack då förstår jag. Vad duktig du är som satt dig och kommit igång

    SvaraRadera