söndag 3 juli 2011

Resfeber - eller the end of the world

Usch vad livet är jobbigt just nu.

Vi ska resa bort i morgon. Vi ska väldigt långt bort, och till ett u-land där det inte finns vare sig affärer eller... affärer. Dessutom ska vi vara borta för alltid så jorden kommer verkligen att gå under om jag inte får med mig precis alla mina favoritskor. Och tänk om jag kommer på i morgon kväll att jag bara måste ha just det där speciella halsbandet (som jag aldrig annars använder, men vill ha nu bara för att det är semester och jag blir en helt annan person med helt nytt tycke och smak), jag menar mitt liv skulle ju vara förstört för tid och evighet! Och vi kommer ju aldrig mer att gå ut på restaurang så det här är ju verkligen sista chansen att verkligen använda allt sådant som bara ligger. För mina favoritsaker som jag trivs bäst i kan ju inte vara favoriter även på semestern? Så enkelt kan ju inte livet vara.
    .

4 kommentarer:

  1. Var det inte Danmark ni skulle till? =O

    SvaraRadera
  2. Det måste vara jobbigt att vara du just nu... Lycka till, det ordnar sig!

    SvaraRadera
  3. Så där brukar jag känna innan jag går till jobbet så jag har full förståelse för dig. Sjävklart är det ett trauma att bestämma vad man ska ha med sig till Danmark! Och även om du skulle råka hitta en affär så finns det ju inte en chans att du förstår vad du säger. Kanske försöker du be om ett par skor i storlek 38? Vad förvånad du kommer att bli när du går ut ur butiken med en halv gris frankerad med porto till Makedonien. Sådan kan hända, det är jag säker på.

    SvaraRadera
  4. Öh, jag trodde ni skulle till Danmark?!

    SvaraRadera