torsdag 20 augusti 2015

Skrivarält

Jag tycker att det är vansinnigt roligt att skriva just nu. Blir nästan pirrig när jag tänker på att jag får ägna mig åt det jag tycker är det roligaste som finns!

Men just nu har jag kört fast. Eller i alla fall nästan. Befinner mig i en trång gränd och jag vet inte om jag klarar av att ta mig ur. Kanske behöver jag ge upp, ta bort en massa och göra om.

Men det tar emot att "ge upp". Trots att jag vet att "ge upp" är det enda rätta ibland, och att det kan bli så himla bra efteråt.

Innan jag ev "ger upp" ska jag ge texten ett rejält försök. Måste gnugga geniknölarna ordentligt först, för just nu står det verkligen helt still.

Lägga mig och läsa kanske? Eller se någon romantisk komedi. Jag har trots allt halsfluss och då är vila helt befogat. Rent av att föredra faktiskt.


2 kommentarer:

  1. Härligt med skrivglädje. Jag håller med. Trots toppar och dalar är det fortfarande det roligaste jag vet. 😊
    Vilket manus är det du skriver på nu? Och hur går det med det andra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver på det jag kallar manus 2. 45600 ord i skrivande stund!
      Manus 1 ligger där det ligger och jag väntar fortfarande på besked.

      Radera