lördag 5 september 2015

Skriver jobbar skriver

Igår jobbade jag på reklambyrån igen, efter nästan tre månaders ledighet. Vilket återseende! Deras uppenbara glädje över att ha mig tillbaka, om så bara för en dryg vecka. Fantastiskt. Jag blir lycklig ända in i märgen när jag umgås med dem.

Idag har jag skrivit drygt 1500 ord och manuset mäter nu 69 000 ord! För ca ett år sen nådde mitt förra manus 65 000 och då började jag runda av det hela. Nu känner jag att slutet börjar närma sig, men jag har många ord kvar som måste skrivas. Det känns fantastiskt.

Jag har en väldigt god vän som läser, och hon älskar det! (Jag misstänker att hon är väldigt väldigt snäll, men hoppas såklart att hon är ärlig.) Idag fick en annan kompis läsa de tio första kapitlen. En som jag inte känner jätteväl, men som jag vet läser mycket. Även hon överöste mig med beröm. Jag blir helt vimmelkantig av alla fina ord!

En tredje kompis ska också läsa hela manuset, om ett par veckor när hon är klar med annat som hon måste prioritera. Hon är en skrivande person och kan förhoppningsvis komma med konstruktiv kritik. Eller (helst) bara beröm.

Åh vad jag tycker att det är roligt att skriva! Helst när det känns som att det går bra.


1 kommentar: