onsdag 14 december 2022

Höjt julstämningen lite

Det känns inte som att halva december redan har gått, eller att det är jul om tio dagar. Jag är kvar runt den siste november. Tiden går för fort! Första ljuset hinner knappt tändas innan julafton är här och en blinkning senare är den över.

"Nästa år, då ska vi börja pynta tidigare, och lyssna på julmusik redan till första advent." Brukar vara mitt mantra. Igår, på lucia, tog vi in granen och jag satte på en spellista med julsånger medan vi klädde den. Mysigt! Och ute var det vitt och fint.

Det är några julklappar kvar att fixa och det stressar mig lite, helst som jag är lite förkyld och inte ett dugg sugen på att ge mig ut bland folk (oavsett förkyld eller frisk). Får muta något av barnen, om jag inte hittar det jag ska ha på nätet. Men för varje dag ökar risken att inte hinna få sakerna i tid, och i samma takt över stressen och pressen och olusten ...

Julefrid, kom och ta mig i besittning, jag längtar efter dig! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar