tisdag 13 december 2022

Tillbakalängtan!

Jag älskar den här bilden! Kanske mest minnena.


Vilken lycka det är att känna folk som äger en båt! (Och man blir medbjuden ut en ljuvlig sensommareftermiddag.)

När bilden togs har vi precis lämnat hamnen och är på väg mot öppnare hav. Så lyckat med 1) bildtexterna 2) seglen som sticker upp ur varsin flaska. Det bara blev! (Japp, lättroad.)

Ingen av oss hade ätit middag den här dagen så vi åkte förbi Hönö och köpte med oss pizza som vi satt i båten och åt. 

Jag har alltid sagt att jag inte är någon båtmänniska, och jag gillar egentligen inte att åka båt över djupa vatten. Men när jag sätter mig i den här båten och vi åker iväg glömmer jag helt bort att vattnet är djupt och ibland väldigt mörkt, det är bara härligt och underbart och ljuvligt - på alla sätt. Och hade jag haft mer tid, ork och framför allt pengar skulle jag vilja äga en egen båt. Men det skulle falla på valet mellan segel eller motor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar