fredag 22 oktober 2010

Det långa steget

Av bilden att döma kan man tro att jag tar onaturligt stora steg och att det går i rasande fart. Bilden luras.

Det ligger små drivor av snö- och regnblandat hagel överallt och det är halt. Och jag är såå glad över mina snygga, sköna och ändamålsenliga gummistövlar! Huvudsaken är att man håller sig torr om fötterna. Som Emil sa.

Idag är det fredag och jag jobbar kväll... Slutar kl sju. Men det ska väl gå. Familjen klarar sig utan mig ett par timmar.

Känner att jag inte fått mina åtta timmar i natt. Dumma storm! Men växthus och alla bilarna är hela. Tack och lov!

Solen skiner, fötterna är torra och bussen håller en bekväm temperatur.

Hej fredag, hej!

2 kommentarer:

  1. Men, jobba till sju en fredag låter som en konstig idé, eller?
    jag antar att den inte är din egen?

    SvaraRadera
  2. Åsa: Jo, jag bytte min tisdag till idag. Say no more.

    SvaraRadera