onsdag 3 april 2013

God morgon onsdag!

Jag vaknade före sju och låg länge och funderade på att gå ut och jogga eller promenera. Till slut var det lite för sent för det, tyckte jag. Samt att jag ska med sonen till tandläkaren och kan promenera dit. Och ja, sängen var så varm och skön också. Och så skulle sonen få hit en kompis strax före åtta.

För många år sen lärde mina barn känna ett syskonpar som bodde granne med mina föräldrar. Strax därpå lärde jag känna deras mamma och pappa och vi kom att umgås en hel del hela familjerna. (Mamman tyckte att det var så skönt att umgås med oss för vi gjorde oss aldrig till och städade innan besök - hon hade kommit lite halvspontant en gång ... Jag hade tre barn som alla var under fyra år - tror sjutton det att det såg ut som kriget hemma! Men det var bra för efter det var det ingen av oss som städade något särskilt innan vi skulle ses!)

Hur som helst, paret skilde sig för ... fem år sen kanske, och vi tyckte att det var jättetråkigt ... Vi tappade kontakten i och med att de sålde huset och flyttade.

För något år sen, eller två, berättade sonen att han kommit i kontakt med sonen i den andra familjen via något dator- eller x-boxspel och börjat prata om att träffas.

Igår frågade sonen om kompisen fick komma hit i morgon, för hans mamma jobbar här och kompisen ska komma på spontanidrotten. Jag sa ja. Igår kväll ringde mamman och dubbelkollade att det var okej. Vi pratade en stund och det kändes som det var något år sen bara som vi pratades vid sist! Så hur hennes minsta har hunnit bli fem, snart sex, är helt obegripligt!

Vi bestämde att vi måste ses så småningom, och det ska vi verkligen göra! Det får inte bli en sådan sak som man bara säger ... jag tror verkligen att vi kommer att ses, och jag är ganska säker på att vi kommer ha precis lika trevligt som förr i tiden.

Visst är det skönt med människor som man trivs med, som man kan vara sig själv med, vara avslappnad med och där det kan gå långa perioder utan att man ses eller hörs och ändå känna att det finns en vänskap. Jag tycker det är oerhört härligt!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar