onsdag 24 april 2013

Märkligt

Jag brottas oavbrutet med min story. Kör fast. Skriver lite nytt. Ändrar lite gammalt. Tar bort. Skriver nytt. Om och om igen. Dagligen funderar jag över den, och på tänkbara scener ... men det står still! Jag kommer inte på några roliga/intressanta/spännande/läsvärda scener. Jag kommer inte på några scener alls! Hopplöst.

När jag läser eller lyssnar på radio kan minsta lilla ord få mig att gå igång på något och en story rullas upp i mitt inre - och jag tänker: det där ska min nästa bok handla om!

Min nästa bok. Ha! Som om jag någonsin kommer bli klar med den första. Tillåt mig tvivla å det grövsta. Nej jag har inte gett upp. Bara gnäller lite i vanlig ordning.
.

2 kommentarer:

  1. Klart du inte ger upp! Plötsligt hittar man nya vinklingar på sin berättelse och så kommer man vidare.

    SvaraRadera
  2. Anneli: Så är det ju som tur är.

    SvaraRadera