fredag 22 april 2016

Att lära mig sälja mig själv


Idag ska jag träffa två personer från förlaget och prata bokutgivning, marknadsföring och förhoppningsvis få massor med information, tips och idéer från två erfarna författare. Hoppas att de kan ingjuta lite (mycket) mod i mig. Jag behöver det.

Allt är nytt för mig. Jag har sällan känt mig mer vilsen och bortkommen som nu. Att dela positiva saker kring min bok och mig själv på Facebook känns väldigt konstigt. Som om jag skryter något hejdlöst. Gud förbjude. Som om jag är gjord för att enbart dela med mig av saker som gått fel.

Samtidigt vet jag att det är många som vill veta hur det går med boken och mitt författarskap. Min dröm är på väg att bli sann! Min dröm om att ge ut en bok har gått i uppfyllelse. Nu är det bara resten kvar - att skriva minst en bok till och få den utgiven. Och därefter gärna fler.

Drömmen om en bok har blivit drömmen om ett författarskap, och då ingår det att vänja sig vid att sälja sig själv. Och att bli bedömd.


2 kommentarer:

  1. Inget att vara rädd för, just go for it! Vad kan väl hända? Ingenting. Tänk inte så mycket, var bara dig själv! Du har ju kommit såpass långt som du är nu genom det!

    SvaraRadera