tisdag 26 april 2016

Idag, den 26:e ...


Idag om en månad ska jag hålla i ett författarmöte på kulturhuset. Jag ska prata inför folk, om mig själv, mitt skrivande och min då nyutkomna bok. Vet inte om jag hoppas att det inte ska komma någon som vill lyssna, eller om jag hoppas att det kommer några som faktiskt vill lyssna ...

När kvällen väl är över vill jag ju så klart att många ska ha kommit och lyssnat, och kanske köpt ett ex av boken.

Att prata inför folk är inte det bästa jag vet. Samtidigt kan det vara lite roligt att utmana sig själv ...


Idag om två månader åker maken och jag till Italien. Eller om vi är där då. Eller rent av kommer hem då ... jag har lite dålig koll just nu. Hur som helst, när vi väl åker dit och befinner oss där ska jag njuta. Och hjälp vad jag ska njuta! Av att boksläppet har varit, att releasepartyt har varit, liksom föreläsningen på kulturhuset ... Och jag hoppas att vi kan luta oss tillbaka i varsin stol, blicka ut över vackra Medelhavet och skåla för att allt har gått bra.

Och har det inte gått bra har jag säkert lärt mig något på det.

Oavsett vilket ska jag njuta när allt är över. Att det efter det kanske kommer signeringar i bokaffärer försöker jag förtränga ett tag till.


4 kommentarer:

  1. Kul! Kanske man skulle gå dit och tjoa på dig, du vet vara den där käcka i publiken som ställer frågor och hoar och oar.....hehe. Inte min stil direkt men man kan ju alltid hota lite!!!
    Du ska inte njuta i Italien, du ska njuta nu, det är ju nu din dröm håller på att gå i uppfyllelse. Sen ska du väl njuta i Italien också!!!
    Säger jag som är så klok, så klok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är hjärtligt välkommen att vara den där käcka i publiken! :)

      Radera
  2. Vad roligt, det kommer gå strålande! Härligt med Italien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde inte vara så svårt att prata om sin egen bok ... :)

      Radera