lördag 2 april 2016

Extra-lördag


Idag väcktes jag av klockan. För att ringa och väcka maken som befinner sig utomlands. Han sover bättre om han vet att jag väcker honom, än att han ska lita på mobilens alarm ... och eftersom jag oftast är vaken vid halv åtta är det inga problem för mig att agera väckarklocka. Men det var ju tur att jag satte klockan, eftersom jag sov.

Det blev sent igår, igen. Men det berodde på att vi skulle ge Bosse sin medicin så sent som möjligt. (Han har någon parasit eller kvalster, stackarn.) Bosse är en dvärgvädur på ca 80 kaninår. (Han lär säkert bli minst 110 kaninår. Pigg och alert fortfarande.)

Det tog nog en kvart att få i honom den vaniljfärgade vätskan med banansmak. Bosse älskar inte banan. Synd att medicinen inte smakar jordgubb eller vindruva. Då hade han gladeligen slurpat i sig den!

Idag ska jag plantera om lite penséer. Och hänga upp en ampel med andra penséer. Låter väl inte så himla jobbigt, men är mer meck än man kan tro. Kroken på själva ampeln är betydligt större än kroken på pergolan. Går inte att hänga upp ampeln där. Jag måste hitta bultbanden ... vanligt snöre lär väl snart bli för svagt av regn och vind.

Dessutom ska jag knyta upp ytterligare två knutar på vimpeln. En har jag lyckats få upp, efter ca en timmes kämpande! (Vissa saker låter jag bara inte vinna!)

Men först behöver jag en kopp kaffe till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar