onsdag 20 april 2016

The press is still on


Idag fortsätter jag att skriva mina 1200 ord. Det får lov att bli fler, om det känns bra, men tanken är att jag ska stanna vid 1200, för att inte överanstränga armen.

Varvat med skrivande tänker jag tvätta och greja i trädgården. Kanske också snabbstäda lite. Stort kanske på det, dock.

Det är sol och blå himmel och än så länge vindstilla. Magiskt! Jag åkte gamla riksväg 40 i morse, längs med Landvettersjön, och vattnet var spegelblankt. Jag var tvungen att stanna vid två tillfällen och gå ur bilen för att fotografera. Hade jag inte behövt åka hem med bilen hade jag satt mig i morgonsolen och bara njutit av utsikten.

Det är studiedag och min ena 15-åring är hemma (den andre sover med kompisar hos kompis) och vi har precis ätit frukost tillsammans. Nu ska jag återgå till att skriva en stund och sedan är det dags för elvakaffe. Förmodligen i solen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar