måndag 24 oktober 2016

Lugn start på veckan


Som så ofta på hösten (och hela den mörka perioden) vaknar jag med en låg känsla i kroppen. (Oro, olust och ibland lite ångest.) Det här har jag levt med sedan jag var ganska liten, och jag försöker att vända tankarna, även om det är jättejobbigt vissa dagar.

Då är det väldigt skönt att få starta dagen och veckan med en kopp kaffe, i lugn och ro.

Däremot behövs det inte så mycket för att känslan ska försvinna - det kan räcka med att solen skiner eller att jag kommer på att jag ska göra något roligt och positivt. Idag skiner solen, och jag ska iväg vid lunch. Det kommer bli bra. 

Kanske får jag äta lite frukost med äldsta dottern som är ledig idag. 

2 kommentarer:

  1. Ja, lugn och ro i morgonstunden. Det är A och O. Sedan kan man möta dagens alla vedermödor.

    SvaraRadera