måndag 10 oktober 2016

Ny vecka, ny energi

Helgen i Småland var väldigt skön och välbehövlig. Vi grejade utomhus hela eftermiddagen. Jag klippte ner en jättestor och vildvuxen spireabuske, och maken plockade bort grenarna efter mig. Mycket rättvis fördelning om ni frågar mig.

På kvällen åt vi en god köttbit och drack jättegott vin, till spraket av elden i järnspisen. (Som för övrigt fick tjäna oss när den riktiga spisen valde att lägga av.)

Strax efter nio gick vi och la oss, som två utslagna hjältar. Vi sov gott i vårt 14-gradiga sovrum.

Idag är det vardag och ny vecka igen. Jag ska fortsätta skriva (redigera) och påbörja Den Stora Röjningen i Arbetsrummet. Giv mig styrka, ty det lär behövas.


2 kommentarer:

  1. Härlig helg ni haft! Säkert bra energipåfyllnad för att fixa Röjning av Arbetsrum. Det brukar vara tuffa grejer. :-)

    SvaraRadera
  2. På´t bara. Det är gott när det är gjort sedan. ;)

    SvaraRadera