söndag 24 april 2011

Puss!


Vi har haft en helt fantastisk vistelse på landet. Vi lämnade hemmet vid halv tolv igår och kom hem strax efter fyra i eftermiddags och tiden däremellan har vi spenderat med väldigt trevliga människor. Väldigt väldigt väldigt trevliga människor.

Eftersom jag har tvillingar sedan tio år tillbaka har jag varit med på en mailinglista med andra tvillingföräldrar i nästan lika många år. Några av de andra föräldrarna på den listan har jag fått väldigt bra kontakt med med, faktiskt så bra att vi beslöt att träffas den här helgen, hemma hos ett par som råkar vara lammuppfödare. Väldigt uppskattat av alla! Både att få se lammen, lamning och att umgås. Jag valde att titta bort när själva lamningen skedde, äckelmagad som jag är. Men gudars skymning vilka söta små varelser! Ja, inte den där allra minsta slemmiga saken, men de andra, de som var några timmar till ett par veckor gamla!

Vi var 39 personer allt som allt! Och vi hade otroligt mysigt och trevligt tillsammans. God mat, vin och massa trevligt umgänge. Åh! Fulltankad med positiv energi är jag nu. Underbart.

Ska försöka hinna visa lite mer gulliga bilder i morgon. Men nu sova. Sov inte så jättebra i natt. Det är det där med hemma bäst, ni vet...

    .

9 kommentarer:

  1. Kul det låter! För alla tvillingar också kan jag tänka mig.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni träffas. När man träffas och alla har något gemensamt blir det som ett kitt. Lamm är söta bara man slipper äta dom
    Sov gott

    SvaraRadera
  3. Nilla: Alla var nog väldigt nöjda.

    Lisbeth: Vi mammor (och en pappa) har ju mailats i många år. Problem, glädje och sorg har vi delat genom åren så vi känner ju varann även om vi inte träffats.

    Åsa: Jättekul!

    Renée: Sååå söta!

    SvaraRadera
  4. Åh vad mysigt det låter - både er dag och er kontakt med de andra tvillingföräldrarna!
    Mina tvillingtjejer är redan 21 år nu!! VAD HÄNDE?! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Sådana där träffar brukar vara roliga :-) Hoppas du sover gott i natt! Kram

    SvaraRadera
  6. åh vilken härlig helg ni verkar ha haft!!! och vilka söta små lamm!!! kram

    SvaraRadera
  7. Små lamm är väl nästan bland det sötaste man kan se... :)

    SvaraRadera