måndag 4 april 2011

Vin en vanlig måndag!

Barnen har fått läsk och tårta som var kvar från kalaset igår - det får man när man fyller tio år!

Maken kom hem tidigt för en gångs skull (hade dock inte med barnen att göra) och vi åt middag (sill, ägg och lax) och sitter nu i varsin soffa med varsitt glas vitt vin - det får man när man inte dricker upp det på lördagkvällen! (Fyra pers och nästan halva flarran är kvar, fast då var det tre som drack vin och en som drack vatten - det var jag) Den som spar han har.

Nu ska jag snart gå och lägga mig, jag är trött. I morgon ska det jobbas kväll och på förmiddagen ska det mysas lite hemma, i lugn och ro. Måste lägga mig snart så jag orkar.

Födelsedagsbarnen blev så nöjda med sina presenter, sonen över sin cykel och dottern över sin röda kamera.

Nu sova!
    .

5 kommentarer:

  1. Det kanske är vin jag skulle druckit idag för att få en lite roligare avslutning på måndagen!? Nu har jag bara rödvin hemma och det ger mig nästan alltid huvudvärk (inte kul) men hade jag haft lite vitt så hade jag nog hivat i mig ett glas eller två.
    Roligt när barn blir nöjda och glada över sina presenter :DD
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gafflan: Som varande vinexpert (eller inte) så kan jag nog rekommendera vitt framför rött - man blir inte lika trött av vitt och inte lika lätt huvudvärk heller.
    Hoppas tisdagen blir bättre.

    SvaraRadera
  3. Klart man kan dricka vin en måndag :) Fråga mej som jobbat hela helgen :)

    SvaraRadera
  4. Jag tog också ett glas vin fast det är måndag. har inte rört flaskan på tre vecor och just idag ville jag bara Får man det en måndag?

    SvaraRadera
  5. Susjos: Det smakar nästan extra gott just en måndag.

    Lisbeth: Det får man absolut!

    SvaraRadera