tisdag 8 juli 2014

Letar efter en röd tråd

När jag vaknade i morse var min första tanke redigera!

Nu sitter jag med datorn i knät och block och penna bredvid mig, liksom koppen med kaffe. Tanken har redan hunnit slå mig: jag lägger ner det här manuset och påbörjar något nytt. Känslan var så stark.

Men jag ska inte fly.

Först och främst ska jag ta till mig tipsen jag fått - för de är bra. Min testläsare satte verkligen fingret på det som är mina problem och svagheter. (Och det gjorde inte ens ont.) (Hade underlättat om jag fått veta exakt hur jag skulle göra för att få manuset på rätt väg … men antar att det hade varit, eh ... fusk.)

Det här med motgångar, och ha tråkigt, är inte riktigt min grej. Jag tröttnar snabbt. Men den här gången vill jag inte svika mig själv. Detta manus. ska. bli. klart.
.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker manuset är värt att du kämpar på, jag gillade det verkligen! Du är nog lite för självkritisk... Jag ser fram emot att få köpa den färdiga, nytryckta, fina boken!

    SvaraRadera
  2. Emmelie: Tack tack!

    Jessica: Nu är du så där snäll igen! (Men åh, vad jag behöver det ibland också!) :)

    SvaraRadera