lördag 27 september 2014

Stress och spänningshuvudvärk

I torsdags sket sig tillvaron lite grann. Jag visste att jag hade ett utvecklingssamtal med min äldsta dotter 14.50. Jag visste också att jag behövde duscha och ta på rena kläder innan, något alternativ fanns inte eftersom jag inte duschat på flera dagar och min deo varit slut längre än så ... och att jag behövde äta något.

Vid 14.19 tittar jag på klockan på datorn och får panik! Att inte duscha fanns inte på kartan - dels av sanitära skäl, dels för att håret såg förjävligt ut. Nu är mitt korta hår aningens för långt för att bara vara kort - det kräver en hel del arbete (ni som har lite självfall, tjockt tungt hår och dessutom virvlar lite här och var vet hur jobbigt det kan vara).

På tjugo minuter hann jag duscha, fixa till håret någorlunda, måla kajal och mascara, slänga i mig två knäckebröd med kaviar och ett glas Proviva, borsta tänderna (fulla med knäckebrödssmulor) och småspringa till skolan.

Jag hann.

Men huvudvärken som följde var inte nådig. Jag missade kören på kvällen, jag missade hela gårdagen när jag låg i soffan och hade ont (dessutom pajade magen, men det behöver inte ha med stressen att göra - den är kass och pajar lite då och då, men just igår var jag extra ynklig).

Idag ser det ut som att jag kommer missa Bokmässan också. Hoppas att mina båda döttrar vill gå, så att min yngsta får sällskap. Men jag ville ju också gå … med dem! Min lilla är en bokslukare av stora mått! Och så ville jag ju träffa bloggvänner, skrivarvänner och smygtitta på kända författare. Kanske köpa en bok eller flera och få dem signerade.

Börjar med en kopp kaffe till, så får vi se. Kanske kan stretcha nacken också.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar