söndag 5 oktober 2014

Ge mig tillbaka lördagen

Dagen igår blev inte alls som jag hade tänkt mig med massor av skrivande och en långpromenad med maken.

Jag skrev ett kapitel före frukost, sen svimmade jag plötsligt och blev liggande i soffan resten av dagen. Men det gjorde inte så mycket för jag streckläste Simona Ahrnstedts En enda natt tills ögonen gick i kors och klockan var midnatt och jag fick lägga mig i sängen och sova.

Idag läste jag klart den det första jag gjorde! Läs den! Så himla bra. Vad duktig hon är, den där Simona! Åh. Och så himla trevlig också.

Idag har jag skrivit ett kapitel, ätit frukost, druckit ingefärste (ingefärate?) - färsk ingefära i hett vatten. Nu ska jag återgå till skrivandet. Som faktiskt - och det här borde jag inte skriva för det kommer säkert ha en hämmande och motsatt effekt - går jättebra!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar