måndag 20 oktober 2014

Plötsligt vänder det

Har känt mig lite låg ett par dagar. Inte farligt låg, mer ta det lugnt och slicka sår-låg. Trött i själen kanske. Det här jädra skrivandet alltså! Sjukt tröttande ibland.

I helgen skrev jag nästan ingenting. Vilade kroppen och själen. Förutom när jag sprang igår. Nästan sex kilometer. Längre än på många många år. Och ändå inte dölångt om man säger så. Men känslan! Hurra! Träningsvärken dödar mig, i morgon blir den ännu värre, men lyckan! Härlig.

I morse började jag skriva med ny energi. Trodde jag. Men vad händer? Jag blir stående, stirrandes in i ett tomt ark. Noll idéer what so ever.

Istället för att bli arg och frustrerad började jag spåna på novellidéer. Och se där. Förutom att jag nu har en liten upptakt till en novell, novellsamling eller kortroman så kom jag på en ny idé till mitt manus. Hurra vad jag är bra ibland!

Och dessutom fick jag sms - ska jobba i morgon och ytterligare några dagar i nästkommande vecka. Hurra på det också!
.

1 kommentar: