fredag 28 januari 2022

Corona

Sent igår kväll kom provsvaret på PCR-testet: positivt.

Jag anade det för den här förkylningen har känts annorlunda mot alla andra. Inbillning? Jag vet inte. Kan inte heller förklara hur det har känts ... nästan som att jag varit lite metallisk inombords. Låter ju helknäppt. 

Insjuknade i måndags morse med lite svidande i svalget, svag huvudvärk och förhöjd temperatur. På tisdagen gjorde jag PCR-test. 

Jag har varit oerhört trött och knappt orkat annat än att ligga eller som mest halvsitta. Näsan har varit lite täppt och jag har haft lite lite hosta. Ganska lindrigt bortsett från att jag är väldigt känslig för att ha feber - jag blir ynklig.

Idag känner jag äntligen att jag är på väg att bli frisk och jag ska ägna dagen och helgen åt att ta det lugnt, promenera och yinyoga för att bli av med nerver som hamnat i kläm av allt liggande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar