lördag 4 februari 2023

Vintervitt igen

Igår vaknade vi till ett vinterlandskap igen. Flera centimeter hade fallit under natten och tidiga morgonen. Väldigt vackert men inte jättekul med alla snöbollskrig som eleverna inte får ha på skogården. Och eftersom jag är ute varje rast finns det risk att jag måste tjata. 

Jag brukar be dem gå till andra sidan huset och kasta, och de som inte vill bli utsatta för snö håller sig därifrån. Klart som bara den att barn vill kasta snöbollar!

Men idag är det lördag och jag behöver inte ägna mig åt något jobb, utan ska bara ta det lugnt och skriva lite, tvätta lite och äta chips. 

Ikväll blir det Melodifestivalen och enligt yngsta dottern är det obligatorisk närvaro. Jag måste alltså titta på människor som sjunger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar