söndag 11 februari 2024

Att skriva eller inte skriva

- det är frågan. Den eviga frågan tydligen.

Det är som att jag måste  b e s t ä m m a  mig. Varför inte bara skriva för att det är roligt (för ibland är det roligt) och se hur det utvecklar sig? Varför tvekar jag? Det är inte blodigt allvar. Även om jag verkar tro det. 

Jag tycker om att skriva, det är fantastiskt roligt att få gå in i skrivbubblan och skapa personer, intriger och händelseförlopp. Men varför gör jag det inte oftare? Varför ser jag inte till att bli klar med eländet, så att jag kan börja redigera och arbeta om det? Först då kan jag börja avgöra om det är värt att lägga ner mer arbete på.

Det är inte viktigt att bli utgiven, huvudsaken är att det blir en bok i några få exemplar (till mamma och de få som ingår i min 'fanclub' - för vars skull jag vill bli klar).

Vissa dagar stupar skrivandet på att jag inte vet var jag ska hålla releasepartyt. Jag måste inte en ha ett sådant!! Och vill jag, kommer det att ordna sig - det är mitt minsta bekymmer just nu. Jag börjar i fel ände säger min man och jag tror att han har rätt. Börja med att skriva klart boken så löser vi det andra sen, säger han också. Han är ganska klok ibland för det mesta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar