måndag 8 mars 2010

Smart, jag?

Jag gillar inte måndagkvällar något vidare. Än mindre sen sonens
fotbollsträning hamnade där. För mig räcker det att maken har sina
möten vareviga vecka och jag själv ska rodda allt. Inte för att jag
inte fixar det, men jag gillar det inte, när det är måndag. En fix
ide jag har. Hata måndagar.

När sonen kom hem och hade bråttom sa jag att jag kunde köra honom,
men gullungen svarade att han kunde springa! Och det var ju tur, jag
hade nämligen ingen bil hemma, upptäckte jag sen.

8 kommentarer:

  1. Vad bra! Vilken gullunge!
    Då får ju du det lite lugnare.
    Det kanske går att delegera lite så att de tar sig själv till sina aktiviteter? Eller har de långt kanske?
    Ta det lite lugnt ikväll nu!
    kramen

    SvaraRadera
  2. Måndagar som är så härliga, är mannen borta kan du väl ge dig själv lite egentid med ett fotbad och ett glas gott =)

    SvaraRadera
  3. Vi har det likadant, maken är alltid sent hem på måndagar pga möten. Sen är man ju alltid så seg på måndagen, usch, får inget vettigt gjort alls.

    SvaraRadera
  4. Gulligt av grabben att springa:) Måndagar är väl inte min favoritdag heller men...det får gå.

    SvaraRadera
  5. Verkar som om sonen hade bättre koll än du just idag ;-)

    SvaraRadera
  6. Vilken grabb, det skulle aldrig min ha kommit på :O)
    Uppvärmd blev han ju också :O)
    Hoppas måndagskvällen ändå bjudit på nåt gott!

    SvaraRadera
  7. Trollpackan: Det underlättade lite för mig, även om det inte skulle ta lång stund att köra.

    Mita:Om jag bara orkade och hann det, skulle jag gärna göra det! Måndagar är mina tröttdagar...

    Nipe: Det är något särskilt jobbigt med just måndagar.

    Gafflan: Min gullkille är det!

    Venus: Verkligen!

    Pillargon: Det har varit en skön kväll, men jag är sååå trött!

    SvaraRadera
  8. Du är för härlig! (ser dej alltid springande med kappan flaxande - GÅR du någon gång egentligen?)

    SvaraRadera