tisdag 12 april 2011

Från mys till kaos på noll minuter

I min värld finns inget 'hinner inte' och sällan 'ta nästa buss istället'. Så ock idag.

Så nu sitter jag och svettas jag på bussen, efter en sprinttur till bussen med trasigt paraply (träffade Jenny på busshållplatsen som la upp ett gapskratt). Säg hej till ful-lugg. Att platta luggen när jag ska tokspringa till bussen i fuktigt väder... Säg hej till surtant.

På bussen satt maken. Jo, han gick (gick, inte sprang) till en annan busshållplats, som ligger lite närmre (men kräver att man går lite lite tidigare) (i min värld existerar inte lite lite tidigare, där finns bara jag hinner om jag springer. Och som jag springer.)

Så. Svett är väl lite ... fräscht. Fast nu har jag lugnat ner mig. Är bara jävligt missnöjd med mig själv idag. *fuuuhuula ord*
...

4 kommentarer:

  1. Snart blir det bättre....
    I morgon är i alla fall en annan dag!

    SvaraRadera
  2. Jösses, att springa så på morgonen är ju galet! fast du gör ju ditt träningspass för dagen antar jag. Kan du inte gå upp tidigare då?

    SvaraRadera
  3. Inte bara luggen som ramlar på mig. har självlockigt hår så svettas jag så ser jag ut som dockan som ser spindeln på julafton

    SvaraRadera
  4. Susjos: Ledig onsdag! *hjärta*

    Renée: Det hjälper inte att gå upp tidigare, jag blir sen till bussen likväl. Det handlar nog snarare om att jag hatar att vänta. Hellre då springa till bussen än att slösa tid på att vänta på den. :/

    Lisbeth: Det är ett elände med lockligt (i mitt fall risigt) hår när det regnar.

    SvaraRadera