fredag 29 april 2011

Håller jag på att bli gammal?

Jag ska inte tjata om hur trött jag är, för jag skriver nästan inte om annat. Men jag är ju så in i bänken trött. Ok, idag är speciellt kanske. Anspänning och så. Det är jobbigt att gå omkring och spänna sig för att inte börja gråta. Det är också jobbigt att vara nervös inför avtackning och hejochhå. Vet ni hur mycket jag hatar att stå i centrum för allas blickar? Hatar är ett allt för svagt ord i sammanhanget.

Hur som helst. Har tröttheten med åldern att göra, eller är det våren? Ljuset, pollen, för lite sömn?

Två av tre barn är på disco. Och maken ligger i ena soffan och ska spela Fifa och jag sitter i den andra och gäspar och undrar när jag kan gå och lägga mig.

Jag tror faktiskt att jag ska gå och göra det nu. Någon dag kanske jag visar bild på mitt fina halsband jag fick från jobbet idag. Ett Efva Attling. Jättefint. Passar mig.
   .

1 kommentar: