torsdag 28 april 2011

Go' kväll

I detta nu går solen ner. Jag sitter med en kopp te och kopplar av lite. Maken fick komma och hämta mig vid jobbet och hjälpa till att bära, jag hade en ryggsäck full med saker (bl.a en gatsten. Fråga inte!), en kasse med fyra par skor, en kasse med pärmar och en stor bok, en kasse med ett par pyjamasbyxor (de fick agera överdrag en svinkall vinterdag när jag ville ha kjol), en tjock kofta och en cape (kallas det så? En filtsak med fransar typ, att ha över axlarna - mycket snyggare än vad jag får det att låta som...) och en kasse med blandade saker som legat i mina olika lådor.

Sist men absolut inte minst hade jag en kartong med Almondy snickers- och dajmtårta. (Det vänder sig i magen bara jag tänker på att stoppa i mig mer sött nu)

Så. Det var min dag det, nästan.

När vi kom hem skulle jag snabbt fixa middag. Gourmetdito. Stekt falukorv och potatismos (ja, pulvermos, dock pimpat med mjölk, matlagningsgrädde och riktigt Smör. Och så vitpeppar och muskotnöt såklart. Blir faktiskt helt okej.) Sen skulle maken iväg på möte och allt var bara tokstressigt.

Jag skulle göra något också, men jag vet inte vad. Och det har inte heller blivit gjort. Men jag kör en maskin med tvätt nu som ska kommas ihåg att hängas. Alltid något.

Jag ska snart gå ut och vattna lite i växthuset också. Inte för att det behövs, men det är ju så mysigt att gå omkring därinne. "Gå omkring därinne", låter som att jag har värsta största växthuset!

Jag ska kanske (sluta starta vartenda stycke med "Jag" kanske?) (det var inte det jag skulle skriva) gå ut i växthuset NU och andas lite...? Andas som i med magen och lugnt och stilla? Ja, det låter som en god idé. Hej ett lugnare jag! (Kan man ju alltid hoppas på)
   .

8 kommentarer:

  1. Låter som en bra idé att andas i växthuset. Lugnt och skönt :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, var det sista dagen idag! Förstår om det känns konstigt,men det kan nog inte annat än bli bra tror jag.

    SvaraRadera
  3. Gafflan: Där ute är så skönt.... ljuvligt lätt att andas.

    Nilla: Sista arbetsdagen, i morgon ska jag dit och bli avtackad och bjuden på lunch! Jag ska jobba två timmar på morgonen har jag tänkt. Försöka i alla fall...
    Jag tror också att det kommer bli bra.

    SvaraRadera
  4. Spännande med nytt jobb! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Spännande med nytt jobb! ..Och förstår att det var skönt i växthuset :)

    SvaraRadera
  6. Det låter härligt att ha ett växthus där man kan hitta lite lugn. Annars går allt i en rasande fart :)

    SvaraRadera
  7. Det är inte för inte som man kallar jobbet sitt andra hem.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera