fredag 10 juni 2011

Spontant är nog bäst

Regn och stress i morse byttes mot sol och chill på Ritz.

När jag skyndade mig hem efter arbetsdagens slut stötte jag ihop med en fd kollega nere på gatan, hon skulle gå och ta ett glas med en annan fd kolkega och undrade om jag ville gå med. Varför inte, tänkte jag.

Himla trevligt var det! Ett glas vitt blev det. Och massa tjôt! En timme senare gick jag och tog bussen hem. Full av positiv energi!

Maken, kraken, ligger hemma och mår inte bra, tydligen. Måtte det vara högst tillfälligt... Vi ska ha folk hemma i morgon och det vore bra med en pigg man då.

5 kommentarer:

  1. Det spontana och oplanerade är ofta roligast

    SvaraRadera
  2. Kul med oplanerade träffar :)
    Hoppas han kryar på sig nu, han kanske var lite fredagstrött!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det märkligt att ett samtal, ett möte, kan ge så mycket energi?

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att du fick en sådan "bonus-stund"!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Gud så härligt det låter. Spontan ska man vara. Då lever man längre. sätt igång o kurera honom så att du får hjälp i köket

    SvaraRadera