onsdag 9 mars 2016

Att inte göra som jag själv säger till mig

Jag hade tänkt ha några dagar skrivfritt nu. Låta tankar och känslor lägga sig, samtidigt som kroppen får vila lite. Jag menar, jag har ju precis färdigställt en bok. Ett jätteprojekt ju!

Men vad gör jag? Första bästa lediga dag hemma sätter jag mig och skriver. "Ska bara titta lite på manuset" resulterade i att jag fortsatte skriva. Naturligtvis.

Och i köket, arbetsrummet och tvättstugan ser det lika j**ligt ut som vanligt. Men jag kör faktiskt en maskin med tvätt, och disk - alltid något.


Men så tänker jag att om det är författare jag vill bli när jag blir stor måste jag ju faktiskt satsa lite på skrivandet. Kanske rent av se det som ett slags jobb. Som måste göras.


(Inte minst är det förbannat roligt att skriva! Och jag har svårt att låta bli.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar