lördag 5 mars 2016

Läsning av manus pågår

Jag läser just nu mitt satta manus. Så som det ser ut när det går iväg till tryck om ca en vecka. Då är det förhoppningsvis inga slarvfel kvar i texten.

En kompis tipsade mig att läsa texten högt för mig själv, för då läser jag varje ord, och hoppar inte över något, vilket är lätt hänt annars. Jag tror att det funkar. Åtminstone läser jag betydligt mycket långsammare än vanligt.


Dock är jag just nu inte helt säker på att jag vill att boken ska komma ut i färdigt skick, för allmän beskådan. Det räcker nu. Jag har haft mitt roliga, jag är nöjd. (Ja, jag är lite nervös och har en släng av prestationsångest. Hoppas det går över.)


2 kommentarer:

  1. Heja. Men det går inte över! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va?! Går det inte över?!
      Gläder mig ändå lite att även du känner känslan. Det betyder att den inte är fel. :)

      Radera