onsdag 9 mars 2016

Att inte göra som jag själv säger till mig, del två

Inser precis att jag inte alls gör som jag sagt åt mig själv att göra. Nämligen ha koll på mina romankaraktärer. Nu har jag glömt bort vilket yrke jag gett en av dem. I första versionen jobbade hon på bank, och i den här blev det inkassobyrå. Eller så bytte jag tillbaka till bank. Jag minns inte.

Visst, det är inget jättejobb att gå tillbaka och titta i manuset, men jag vill helst inte göra det. I det här läget är det väldigt lätt hänt att jag börjar pilla i texten ...

Så det får bli en notering i något papper inför framtida redigering (en notering som jag säkert tappar bort långt innan dess.)

Ingen har någonsin sagt att det ska vara lätt att skriva. Men jag hade nog inbillat mig det ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar