lördag 12 mars 2016

Morgonstund har guld i mund


Eller som det står på en väggbonad, som min bror gjorde i slöjden för hundra år sedan: Morgonstund harguld i mund.


Den (slöjdsaken) ska för övrigt plockas ner från väggen i barnens sovrum i torpet (där den har hängt sedan min bror gav den till vår farmor och farfar, som då ägde torpet) - vilket år som helst. Kanske detta år, om vi orkar och har lust att måla om rummet, vill säga.

Vi har inte brist på sysselsättning, min man och jag. Det är bara att öppna och titta in i vårt garage ... och sedan tänka att vår vind ser ungefär likadan ut ... 

Äh, jag tror att jag ägnar mig åt trevligare tankeverksamhet - manus nummer 2. Jag har kört lite fast i ett kapitel, och jag har lärt mig att när jag gör det betyder det att jag är fel ute. Kapitlet ska alltså skrivas om. Helt om.


2 kommentarer:

  1. Lite harguld hade varit bra att ha!
    Du kommer nog loss från det där fastkörandet, ska du se!
    Hej svejs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kom loss. Gjorde om och gjorde rätt. (Hoppas jag)

      Radera