lördag 12 november 2016

Att skriva eller inte skriva manus 2, eller 3

Jag velar. Som jag gjort i flera veckors tid nu. (Är så trött på att vara jag.)

Idag plockade jag fram min gamla dator, och lyckades få tillräckligt liv i den för att läsa igenom det jag skrivit på manus 3, (som jag påbörjade förra året).

Jag började genast skriva anteckningar och göra vissa ändringar. Det manuset har en del roliga inslag och det ska bli så himla kul att skriva det, när jag väl sätter igång på allvar.

Jag har också letat fram första eller andra versionen av manus 2, för att se om det finns något där i ursprungsidén att bygga vidare på. Eller så är det så att den storyn inte ska berättas. Inte nu i alla fall. Eller så ska den det ...? Vi får se.

Även om jag velar vet jag bestämt att jag inte vill ge upp författardrömmen riktigt ännu. Förhoppningsvis aldrig. Men man vet aldrig. Det här att bestämma sig är inte min starka sida direkt ...

Men en sak är säker: nu blir det snart Så mycket bättre, hemmagjord pizza och ett glas rött.

1 kommentar:

  1. Vi är tvärt om då du och jag :-D
    Jag bestämmer mig direkt och är väldigt bestämd, men sen kommer jag inte till skott. När jag kommer hem halv fem efter en dag på jobb går luften ur mig :-/

    SvaraRadera