måndag 28 november 2016

Helgen

I lördags signerade jag på Akademibokhandeln i Olskroken. Det gick ganska bra, sålde inte så många (två ex bara, men bättre än inget), men pratade med några fler och gav ut mitt visitkort. Att vara författare är att vara långsiktig. Tur att jag är en oerhört tålmodig människa, inte ett dugg otålig eller så. (Hrmff!)

Igår hände något ... jag öppnade manus 2 och började pilla lite i detaljer, och jag bestämde mig inte för att slänga eländet. Tvärtom, jag tänker fortsätta skriva. Men först ska jag fortsätta pilla lite till. Det är något i början som behöver fixas till, jag vet inte vad, men jag hoppas komma på det.

Vi adventsfikade lite igår också. Tände första ljuset. Drack julmust och åt makens hembakade lussekatter. Mysigt och gott.

Idag skiner solen och jag ska fortsätta skriva.

1 kommentar: