torsdag 10 november 2016

Funderingar i förkylningstider

Känner mig trött och tung i kroppen idag. Huvudet värker lite idag igen. Kanske också lite kill i näsan ... vill inte bli förkyld! Vill inte! Får inte, kan inte.

Jag grubblar fortfarande över mitt manus. Ska jag fortsätta skriva eller ska jag lägga det i malpåse och börja på något helt nytt?

Det värsta är att jag inte vet vad jag vill.

Om jag känner efter riktigt ordentligt vill jag nog helst fortsätta på detta, men i annan tappning.


Jag ska testa att skriva lite längre om var och en. Skippa de korta varannan-kapitlen. I alla fall i början.


Ibland tänker jag att jag borde skaffa mig ett jobb igen. Sluta med de här författardrömmarna och bli en normal människa som visserligen hatar ekorrhjulet men inte har något val än att springa med; tjäna pengar och låta någon annan bestämma över min tid.

4 kommentarer:

  1. Kämpa vidare! Skriv lite till! Skriv det i ditt manus som känns roligt och lustfyllt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska försöka kämpa lite till.

      Radera
  2. När jag känner att lusten tryter för ett manus på skriver jag på ett annat. Helst plötsligt har man lust med det första igen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska kanske testa det. Eller skriva det nuvarande i lite annan form.

      Radera