söndag 6 november 2016

Dagens träningsvärk

Efter att ha lagt på lite extra vikt på stången på gårdagens bodypump befarade jag betydligt värre träningsvärk idag. Men den är inte farlig alls. Jag överväger rent av att träna bodypump redan på onsdag. (Men jag funderar på att faktiskt vänta tills på lördag, och istället köra enbart yoga på onsdag. Det är inte fel att ta det lugnt med träningen i början.)

Det känns framförallt i låren och armarna. Himla skönt!

Förr i tiden la jag alltid på för mycket och körde för hårt, och kunde inte röra mig på flera dagar. Jag kved varje gång jag skulle sätta mig, eller resa mig, eller gå i trappor, eller klä på mig. Fruktansvärt. Helst när man får sådan träningsvärk att man nästan får feber. (Det har hänt att jag fått det efter alltför hård träning. Rätt ovärt måste jag säga.)

Om en stund ska jag och äldsta dottern ut och övningsköra. Det har visserligen fallit lite snö, men inga mängder, så det ska nog gå bra. Dottern känner sig trygg med att köra. Vi körde även igår och det gick faktiskt jättebra! Inga sura miner och endast ett ryckigt motorstopp. Hoppas på samma goda stämning även idag.

Och så har jag skrivit ca tusen ord idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar