torsdag 24 november 2016

Nu slog den till och bröt ut

Dunderförkylningen.

Hela hösten har den lurat ... så fort jag har sovit för lite eller för dåligt har det börjat klia lite i svalget, och jag har känt mig sliten ... haft huvudvärk och lite ont i ansiktet. Men jag har lyckats mota Olle i grind, med sömn, med ingefära.

Igår kände jag att jag gav upp. Kanske för att jag slappnade av nu när kursen är nästan över (dumt gjort)? Eller så har jag slarvat med just sömn och ingefära sista tiden.

På lördag måste jag vara frisk igen, då ska jag nämligen signera på Akademibokhandeln i Olskroken. Det får jag bara inte missa! Vill inte heller missa. Jag har kommit på att jag inte är rädd längre för att signera - det är rent av ganska trevligt.

Ikväll ska jag försöka somna tidigt - lättare sagt än gjort eftersom jag legat i sängen och läst hela dagen. Och så ska jag dricka lite mer ingefära, och trycka i mig lite röd solhatt. Och försöka tänka mig pigg och frisk, och gärna lite snygg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar