tisdag 13 juli 2010

Det här med internet...

Det funkar inte så bra. Jag kan mobilblogga, alltså maila inlägg och bilder till bloggen, men surfa tar ca hundra år. Jag saknar att läsa era bloggar! Jag saknar att kunna svara på kommentater! Jag saknar att skriva inlägg på en dator.

Men, fyra dagar till, sen är jag tillbaka i cybervärlden.

Fast det här är så skönt! Jag njuter verkligen av tillvaron, och jag försöker tänka att alla andra också svettas.

Idag har jag hittat Golvet! Golvet till mitt växthus! Jag är så lycklig att jag nästan börjar gråta!

Ikväll fick vi ett åskväder som hette duga! Som det small och brakade! Det hade slagit ut genom eluttagen! Det sprakade om de blixtrar som slog ner en km bort! Mäktigt! Och så rullade det så där härligt när det var en bit bort.

Jag satt hos farfar som bor i granntorpet, på hans veranda och lyssnade till knallarna, sprakandet och mullrandet. Mysigt!

3 kommentarer:

  1. Tycker oxa att åska är häftigt! Härligt då det riktigt dundrar och blixtrar!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med åska!!B Tycker också det är mys med blixtar och dunder. Men klart att man blir rädd när det brakar och man märker att det inte är alls långt bort utan slår ner i närheten!!

    SvaraRadera
  3. Ja den där åskan var efterlängtad här också! :-)

    SvaraRadera