tisdag 27 juli 2010

Neeeeh....

Det var värst vad trött och sömnig jag blev. Att gå upp innan sex är inte att rekommendera. Klockslaget sex alltså, och inget annat. Värmen kan ha gjort sitt också, men så himla varmt har det ju inte varit, men varmare än på flera dagar har det ju visserligen varit ... Ja ja. Hursomhelst så är jag så himla trött nu att jag faktiskt ska gå och göra mig i ordning för sängen.

Att gå en sväng till växthuset ingår i det där 'i ordning' och det kan ta sin lilla tid. För jag ska sätta mig på stolen och titta på alla växter och plantor; jag ska beundra allt i och utanför växthuset och så ska jag pilla lite på nästan varje planta också. Och sist ska jag försiktigt viska godnatt till växterna och växthuset, tyst och med nästan inga munrörelser alls. Tänk om någon såg mig prata med mina växter!
.

3 kommentarer:

  1. Här kör vi med "ingen får kliva upp innan fem". Urk. Innan sju borde det rent vara förbjudet att lämna kudden.

    Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha växthus ritualer innan sängen, men jag har ju inget växthus.....
    Uterummet och dess pelargoner, får ett besök i alla fall, och du, jag pratar med mina blommor :O)

    SvaraRadera
  3. Gå inte upp innan sex då och då menar jag både tid och aktivitet =)

    SvaraRadera