torsdag 23 september 2010

Fem hundra ord

Det stannade på 522 ord. Men då ska ni veta att många många fler blev skriva. Nästan det dubbla. Men alla dög inte. Verkligen inte. Så då blev det till att ta bort och skriva om. Gör om gör rätt. Fast utan att veta om jag gör rätt.

Herregud. I den här takten kommer min bok bli klar... aldrig. Får nog ta och speeda upp lite. Men inte nu, för nu ska jag varva ner och gå och sova. Undrar om jag orkar sminka av mig ens? Återstår att se. Mina tänder ska jag borsta i alla fall. Mina tänder utan hål.
  .

5 kommentarer:

  1. Tack raring :-) jag ska promenera, gick bort 17 kilo en vår och sommar, men det är så tråkigt att gå ensam... 500 ord är bra! Nattikram

    SvaraRadera
  2. Lugn, bara lugn. Ditt flow är på g, jag hör det.

    SvaraRadera
  3. 522 ord är väl bra? Det tycker jag. Om du håller den takten varje dag så är din bok klar om... få se nu... räkna räkna... tre månader ungefär. Det är ju grymt tempo. Om du inte har tänkt att skriva något på 700 sidor förstås? Då tar det ju längre tid? Hade du tänkt det?

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat där. Imorgon är en ny dag och då blir det nya ord. Heja!

    SvaraRadera