onsdag 21 mars 2012

Ett steg fram och två tillbaka, typ

Jag skriver, men lyckas förkorta texten. Bra där. (Inte!)

Men på det hela taget känns det som att jag börjar få lite ordning på skrivandet. (Peppar peppar - annars lär jag få ångra det).

Allteftersom jag skriver hopar sig frågetecknen men också utropstecknen. Jag börjar få lite ordning på det. Tror jag.

Jag vet inte ännu hur jag ska sy ihop det hela men jag tror jag vet hur jag ska bära mig åt tills dess. Skriva. Och strunta i tillbakablickarna, för de behärskar jag inte just nu.

Det kommer handla om några dagar, kanske ett par veckors tid. Eller så.

Och tillbakablickarna som redan är skrivna får jag skriva om så småningom. När flödesskrivandet är klart.

Någon som hängde med i mitt röriga resonemang?

Nu ska jag steka falukorv. Också en syssla.
       .

1 kommentar:

  1. Aaah.. men vad spännande! Jag anar ändå ett positivt skimmer ;)

    SvaraRadera