fredag 4 januari 2013

Är det det nya året tro?

Två gånger i år har jag varit berättigad att äta bakismat. Bägge gångerna har jag beställt sallad!
Kycklingsallad med vitlökssås. Senast fick jag visserligen kycklingsallad med kebabsås och maken fick sin beställda kebabsallad med min vitlökssås - två ganska missnöjda kunder.

Idag gör vi ett nytt försök. Maken ringde inte och beställde den här gången utan åkte dit, för att beställa på plats. Det. Får. Inte. Bli. Fel. Igen. Inte när jag är duktig och beställer sallad när jag helst vill ha en fet pizza.

Men jag har en liten baktanke med det. Jag kommer kunna äta pringles med gott samvete i kväll.

I morgon ska jag träna. Men det har inte så stor betydelse för vad jag äter. Jag är lite orolig för vad som händer inne i kroppen när man äter för mycket fel fett och salt. Och socker och färgämnen och annan skit.

Tack vare att jag inte lägger på mig något särskilt kan jag äta i princip hur mycket onyttigt som helst. (Nja, inte hur mycket som helst, men mycket.) Och jag undrar hur bra det är för mina blodkärl egentligen. Och för hjärta, lever och njurar och allt vad det är! Framför allt mår jag inte så värst bra efter för mycket fett och socker, och det är väl det som är främsta skälet.

Därför är jag nu väldigt glad att jag beställt en sallad!

Att jag ska springa eller powerwalka i morgon har enbart med lyckoruset i kroppen att göra!
:

1 kommentar: