lördag 5 januari 2013

Men ja ...

Häromdagen blev jag tillfrågad om jag ville rita ett porträtt på en person för ett reportage i en tidning. Jag blev jätteglad att bli tillfrågad, att få chansen! Tills jag satte mig med papper och penna och allt gick åt h... Jag trodde jag var bättre. Åtminstone vill jag minnas att jag var bättre. Kanske sket det sig för att jag hade svårt att få till någon liknelse med personen. Om jag fått skissa helt på frihand hade det kanske blivit bättre.

Istället för att rycka på axlarna och inse att det inte var min grej grottar jag ner mig och blir besviken på mig själv.

Men men. Det kommer säkert (inte) fler chanser.
.

5 kommentarer:

  1. Gör typ hundra skisser. Så att prestationsnojan (kanske) släpper.

    SvaraRadera
  2. Synd. Hoppas det dyker upp fler chanser!

    SvaraRadera
  3. Prestationsångest får man öva bort. Nillas förslag är bra! Jag brukar använda motsatta handen, eftersom jag är vänsterhand ritar/skissar/målar jag med höger så att "det" släpper..... gick en hel kurs en gång där vi bara fick måla med "fel" hand. Intressant!

    SvaraRadera
  4. Nilla: Ok. Jag har 93 kvar då! :)

    Andra: Jag ska fortsätta testa i morgon. Hoppas att ångesten släppt då!

    Cina: Ah, bra tips! Tack! Ska testa det.

    SvaraRadera
  5. Du hittat säkert lust och inspiration idag! Kram!

    SvaraRadera