torsdag 20 oktober 2016

Och fler idéer it is

Jag ska testa att låta handlingen utspela sig i Göteborgstrakten istället för Stockholm.

Inte för att jag inte känner till Stockholm, för det tycker jag att jag gör - i alla fall de centrala delarna, utan för att jag tror att jag behöver lite miljöombyte. Dessutom känner jag till förorterna och kranskommunerna bättre här, och med tanke på att det förekommer en del förorter så förenklar jag för mig själv. Det blir lättare att göra research på plats också.

Hoppas på så sätt få lite ny energi i skrivandet.

En del testar att skriva i första person (jag-form), eller i presens (nutid). Jag väljer att flytta storyn närmare mig själv. Nu hoppas jag att det sista av skrivkrampen ger sig av. Det känns lite lättare redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar