måndag 31 oktober 2016

Skrivandet i oktober

I ett inlägg den 1 oktober skrev jag att jag hade uppnått 10 000 ord. Räknade lite snabbt och kom fram till att jag skrivit 30 000 i oktober. Bra där, tänkte jag och började formulera ett blogginlägg i tanken, tills jag tänkte lite till och räknade ut att 30-10 inte blir 30.

I oktober har jag alltså inte skrivit 30' ord utan 20'. Inte jättebra direkt, men så har jag krampat en del också. Rätt mycket faktiskt. Varit på väg att lägga ner hela författardrömmen ...

Nu känns det bra igen. Eller i alla fall bättre. Den här storyn ska skrivas. Bara ska. Och vid nyår ska den få vila (eller skickas till lektör - vi får se vad som känns bäst) och då ska jag återuppta manus 3.

Men det är ett tag kvar tills dess. Ca 60' ord närmare bestämt, och en hel massa kul saker att skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar