måndag 17 oktober 2016

Sömnbrist-måndag

Kunde inte somna igår. Låg klarvaken till midnatt innan jag kände hur jag började somna ... då börjar någon prata på övervåningen!? Jag blev klarvaken igen.

Efter en stund kände jag återigen hur jag började bli tung i kroppen och började somna, då trillar något i golvet ovanför mig. Klonk. Klarvaken igen. Sedan var det kört.

Tror att klockan var två innan jag somnade. Eller kanske rent av halv tre. Och när jag väl somnade sov jag oroligt. Drömde mycket, konstigt och vaknade och vände på mig hela tiden.

När jag vaknade och satte mig upp kändes det som att allt gungade. Och jag känner den känslan fortfarande. Det blir en jobbig måndag idag. Eller så blir den bra ändå. Jag kanske kan bestämma att den blir bra. Jag gör den bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar