söndag 28 januari 2018

Bra idéer, dåligt minne

Någonstans i det här hemmet ligger en lös papperslapp med idéer på hur jag kan förbättra manuset. Fler stycken idéer som jag faktiskt tycker är ganska bra.

Synd att jag inte skrev ner dem i någon av alla de anteckningsböcker jag köpt för att skriva ner idéer i.

Jag måste bli bättre på att lägga saker på sina rätta ställen; måste sluta tänka "jag lägger den här så länge" i tron att jag kommer ihåg det tills jag behöver saken. För jag kommer aldrig ihåg. Jag glömmer saker i samma sekund som jag tänkt färdigt.

Så, undrar om jag ska leta ihjäl mig efter lappen (som kan ligga precis var som helst, eller kanske rent av hamnat i pappersåtervinningen) eller försöka minnas själva idéerna eller tänka ut nya. Eller helt enkelt bara fortsätta skriva och hoppas att lappen eller idéerna dyker upp av sig själva innan det är dags för redigering.

2 kommentarer: