fredag 7 september 2018

Ljuset i tunneln, eller kanske inte?

Två dagar kvar till val. Både min man (heltidspolitiker, som jag bloggar om HÄR) och jag längtar längtar läääängtar tills på söndag. Eller kanske måndag. Eller kanske snarare nästa helg, när vi äntligen kan strunta i allt valarbete och bara koppla av och sova ut och sova gott.

Men, i samma andetag som jag tänker att valet snart är över, slår det mig att det är då det börjar. Det kommer antagligen att bli en eftervals-kampanj som blir minst lika rörig och ful som valrörelsen.

Vilka kommer regera?
Kommer vi se blocköverskridande samarbete? Och i så fall, mellan vilka?
Kommer något parti att svälja stoltheten och regera tillsammans med SD, trots löften om att inte göra det?

Jag har ingen aning. (Jag har mina aningar och misstankar, men jag behåller dem för mig själv.) Jag vet bara att jag bävar lite för tiden som kommer.

2 kommentarer:

  1. Jag har förtidsröstat och väntar nu med spänning på resultatet

    SvaraRadera
  2. Förhoppningsvis kommer det något gott ur detta och att det väcks tankar som leder till samarbete. Men vi är nog ganska många som bävar inför framtiden. Hur ska det bli?

    SvaraRadera