torsdag 20 september 2018

Träning och inte träning

Tidigare i våras satte jag som mål att springa milen senast 1/9. Det sket sig.
Då sköt jag fram målet till 10/10. Skiter sig också.
Nu tvingas jag stryka målet helt och hållet.

Jag har dragit på mig en överansträngning i baksida lår/rumpa. Sjukgymnasten har sagt att jag ska låta bli att springa tills vidare. Under tiden ska jag köra rehab.

Än så länge känner jag ingen förbättring alls. Men det jag känner är kanske träningsvärk. Hoppas det.

Kör på med styrketräning varje tisdag så länge.

Om en vecka ska jag på återbesök. Hoppas få någon form av positivt besked då. Åtminstone komma ihåg att fråga om jag får lov att promenera. Att inte röra mig alls är inte bra för vare sig kroppen eller humöret.

Jag skulle väldigt gärna vilja sätta upp ett nytt milen-mål. Om det så ska ta mig ett år att nå det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar